نمایش صوتی شاهنامه – پدر، پسر، برادر

نام نمایش صوتی : نمایش صوتی شاهنامه – پدر، پسر، برادر

مدت زمان فایل صوتی : دو ساعت و چهارده دقیقه

توضیحات : روزگار «ضحاک ماردوش» است و «البرز» جوان روستایی، درپی نان و نام به شهر می آید و می خواهد به لشکر ضحاک بپیوندد. پدر او «نستوه» ۲۰ سال پیش هنگامی که البرز تازه به دنیا آمده بود، از دست لشکریان ضحاک گریخت و آواره کوه ها شد. اما به دستور شاه دستگیر و به سوی شهر آورده شد. البرز از این ماجرا بی خبر است و در اصطبل کاخ به بیگاری گرفته شده تا بداند پیوستن به لشکر ضحاک کار آسانی نیست.

«دیوسار» فرمانده لشکر ضحاک، دستور داده است تا البرز وفاداری‌اش را به شاه ثابت کند و به شرطی در لشکر ضحاک پذیرفته خواهد شد که کمر به قتل پدر ببندد، این در حالی است که البرز نمی داند نستوه پدر اوست.«کوهکن»، دایی البرز، برای یافتن البرز به شهر می آید و به کمک دختری به نام «آفرین» خواهر دیگر خود را می یابد. البرز به کمک دایی خود بر آن می شود تا از کشتن پدر سرباز زند، اما درنهایت چه بر سر البرز و نستوه و کوهکن خواهد آمد؟

کتاب گویای «پدر، پسر، برادر» برگرفته از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در آن به دوران خفقان «ضحاک ماردوش» اشاره دارد. سراسر شاهنامه فردوسی، تعارض و جنگ بین نیکی و بدی است. «مغز» در حکایت فردوسی مظهر «خِرد» است؛ یعنی حاکم ظالم، خِرد مردم را نابود می کند و از دانش و حکمت جلوگیری می کند. فردوسی می گوید حاکم ظالم، نسل بشریت را از می‌برد. در این داستان، به دلاورمردی‌های مردان خردمند اشاره دارد. شنیدنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

کارگردان : رضا عمرانی

ترجمه / اقتباس شنیداری : محمدرضا محمدی نیکو

تهیه‌کننده رادیویی : شهلا نیساری

سردبیر رادیویی : مجید نظری نسب

افکتور : محمدرضا قبادی فر

صدابردار : رضا طاهری

بازیگران : کرامت رودساز , محمد یگانه , عباس وفایی , علی زرینی , شمسی صادقی , علی تاجمیر , مهدی نمینی مقدم , اسماعیل بختیاری , محمد آقامحمدی , حمید هدایتی , علی میلانی , محمد رضاعلی

قبلی «
بعدی »