سردیس سه شخصیت شاهنامه در پارک ملی ایران کوچک نصب شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از نصب سردیس سه شخصیت‌ اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.

به گزارش ویکی شاهنامه ، رمضان‌علی پوررستمی با اشاره به سردیس ۱۵ تن از مشاهیر ایران‌زمین در باغ فرهنگ پارک ملی ایران کوچک، اظهار کرد: علاوه بر تندیس مشاهیر ادب پارسی، پنج سردیس نیز از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقامهدی شرع‌پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم «ابوالحسن فرهودی» در پارک ملی ایران کوچک جانمایی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

او با اشاره به جانمایی المان مرحوم فاتح یزدی با ارتفاع حدود ۳.۵ متر از جنس بتون گلاسه در پارک ایران کوچک، افزود: نه تنها چهره‌های ارزشمند، بلکه تمام افرادی که به مردم این شهر خدمت کرده‌اند، دِین بزرگی بر گردن ما دارند و مدیریت شهری کرج و معاونت زیباسازی این سازمان وظیفه خود می‌داند که به پاس زحمات آنها، مجسمه این افراد را در سطح شهر نصب کند و آنها را به عموم شهروندان و گردشگران بشناساند. سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه نمادها از جمله بناهای مهم در طراحی و معماری شهری محسوب می‌شود که می‌تواند بیانگر هویت، شخصیت شهر باشد، افزود: آثار حجمی و مجسمه‌های شهری به تدریج می‌توانند هویت هر منطقه از شهر را شکل دهند.

او از نصب سردیس سه شخصیت اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌ گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد و گفت: در طول سه سال گذشته این سازمان تلاش کرده است تا با همکاری هنرمندان بتواند حس هویت و تعلق خاطر را با بهره‌گیری از نمادهای شهری ارتقا دهد.

 

قبلی «
بعدی »