نمایش صوتی شاهنامه – در مرز توران

نام نمایش صوتی : نمایش صوتی شاهنامه – در مرز توران

مدت زمان فایل صوتی : یک ساعت و چهل و هشت دقیقه

توضیحات : بانو گشسب و فرامرز هر دو فرزندان رستم پهلوان هستند. آن زمان که هر دو در شکارگاه مرزی ایران و توران به سر می برند، به ناچار میزبان شیده پسر افراسیاب می شوند. شیده عاشق بانو گشسب شده و به حیله تمرتاش بخارایی قصد دزدیدن بانو گشسب را می کند.

بانو گُشَسب با سری پرشور و جان و روانی خردمند با برادر خویش فرامرز ماجراهایی را در دشت مرزی ایران و توران از سر می گذرانند. آنها اول از آزمون پدر خود رستم دستان سربلند بیرون می آیند که می خواست آنها را از خطرات احتمالی آگاه کند. سپس بانو گشسب در این دشت میزبان شیده پسر افراسیاب و لشکرش می شود که به اردوی شکار آنها آمده است.

در این میهمانی شیده به عشق بانو گشسب گرفتار شده و علیرغم هشدارهای پیران وِیسه، شیده به تحریک و پیشنهاد تمرتاش بخارایی، وی را مأمور می کند تا بانو گشسب را دزدیده و برای شیده به توران ببرد. اما شباهنگام و در لحظۀ موعود تمرتاش بخارایی در دام بانو گشسب گرفتار می آید.

 

 

راوی : بهروز رضوی

کارگردان : میکاییل شهرستانی

ترجمه / اقتباس شنیداری : سید مهرداد ضیایی

تهیه‌کننده رادیویی : ماهداد توکلی

سردبیر رادیویی : مهدی شرفی

افکتور : فرشاد آذرنیا

صدابردار : علی حاجی نوروزی

بازیگران :مژگان تبریزی , مسعود زنوزی راد , شمسی صادقی , شهین نجف زاده , مهین فردنوا , احمد شمس آصف , امیر فرهان نیا , احمد گنجی , احمد ایرانی خواه , قربان نجفی , بیوک میرزایی , عباس شادوران , سلمان خطی , علی زرینی , علی میلانی , میکاییل شهرستانی

قبلی «
بعدی »