نمایش صوتی شاهنامه – اژدهاوش

نام نمایش صوتی : نمایش صوتی شاهنامه – اژدهاوش

مدت زمان فایل صوتی : 

توضیحات : «قیس» به وسوسه‌‌ی مردی ناشناس (ابلیس)، پدر خود را می‌کُشد و به‌جای او بر تخت پادشاهی سرزمین یمن می‌‌نشیند و دوست خود را وزیر می‌کند.«قیس» که از جانب ایرانیان «ضحاک» نامیده می‌شود، در آغاز برای فریب مردم، دادگری را پیشه‌ی خود می‌‌سازد تا جایی که او را «پادشاه دادگستر» می‌‌نامند. او در آرزوی آن است که روزی بر جای جمشید، پادشاه بزرگ ایران زمین تکیه بزند.

خبرهایی که از ایران می‌رسد، گواه آن است که مردم از کبر و غرور بی‌جای جمشید به‌‌تنگ آمده‌اند و از سوی دیگر، دوباره ابلیس به سراغ قیس می‌آید تا با خوراندن خورشت‌های گوشتی که تا آن زمان مرسوم نبوده، وسوسه‌‌های اهریمنی و درندگی را در ضحاک بپروراند.

دو تن از فرماندهانِ ایرانی جمشید به دیدن ضحاک می‌‌روند و از او می‌‌خواهند به ایران برود و پادشاهی ایران را برای خود کند تا دوباره ایران یک‌‌پارچه شود. ضحاک هم می‌‌پذیرد و بر تخت پادشاهی سرزمینی می‌نشنید که از شرق به غرب گسترده است. ابلیس به‌‌سببِ خدمت‌‌هایی که به ضحاک کرده است، بر دو شانه‌‌ی او بوسه می‌‌زند و دو مار سهمگین از شانه‌‌های ضحاک بیرون می‌‌آید. هرچه مارها را قطع می‌کنند، باز هم بیرون می‌زنند….

 


 

کارگردان : صدرالدین شجره

ترجمه / اقتباس شنیداری :بابک صفی خانی

تهیه‌کننده رادیویی : محمد مهاجر

سردبیر رادیویی : نادر برهانی مرند

افکتور :محمدرضا قبادی فر

صدابردار : پیروز صدرایی

بازیگران :پیام دهکردی , بهرام ابراهیمی , رحمان باقریان , احمد آقالو , حسین فلاح , علی زرینی , پیام حسینیان , احمد گنجی , فریدون محرابی , مهین نثری , صمد پل سنگی , مهدی صباغی , محمدرضا علی , عباس توفیقی , هادی کمالی مقدم , امیرحسین مدرس , مهرداد مهماندوست , شهین نجف زاده

قبلی «
بعدی »