شرح و تفسیر داستان های شاهنامه ( استاد محجوب ) – بخش سوم

عنوان این قسمت : شرح و تفسیر داستان های شاهنامه با صدای استاد محمد جعفر محجوب – بخش سوم

توضیحات شخصیت  : محمد جعفر محجوب متولد ۱۳۰۳ تهران نویسنده، محقق، مترجم، مصحح، فرهنگ نویس، فرهنگ‌پژوه ایرانی، استاد دانشگاه در داخل و خارج ایران و صاحب‌نظر در فرهنگ و ادب عامه بود. ایشان تحصیلات دبستانی و دبیرستانی خود را در تهران انجام داد. پس از پایان تحصیلات دبیرستانیدر رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و سه سال بعد تحصیلات خود را به پایان رساند. اما روح ادب‌ دوستش وی را به سمت و سوی ادبیات فارسی کشاند و در سال ۱۳۳۳ لیسانس ادبیات خود را در این رشته گرفت. محجوب در سال ۱۳۴۲ موفق به دریافت درجهٔ دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران شد. عنوان رسالهٔ دکترای او «سبک خراسانی در شعر فارسی» بود. دکتر محمد جعفر محجوب در روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۷۴ در سن ۷۱ سالگی در لس آنجلس، کالیفرنیا درگذشت.

توضیحات فایل صوتی : مجموعه حاضر که با نام شرح و تفسیر داستان های شاهنامه برای شما آماده شده است ،صدای ضبط شده از استاد محجوب در  کلاس درس فارسی پیشرفته دانشگاه برکلی میباشد . امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

بخش ها و موضوعات مطرح شده در این بخش : قیام کاوه ی آهنگر، سقوط ضحاک، پادشاهی فریدون – پایان بخش اساطیری و آغاز بخش حماسی شاهنامه

قبلی «
بعدی »